Драги ученици,
ево нас на почетку још једног пројекта који ћемо реализовати и ове 2021/2022 школске године. Ученички пројекат реализујемо у настојању да свако од нас промени своје понашање и лоше навике и на тај начин допринети очувању планете јер само чиста средина нам може пружити здрав и квалитетан живот.
Циљ наших истраживања је да уочимо повезаност физичких појава и екологије и развијемо осећај о потреби заштите и унапређивања животне средине.
Предходних годинa смо се бавили квалитетом и загађењем ваздуха и воде, а овогодишња тема представља логичан наставак истраживања. Проучаваћемо квалитет и загађеност земљишта у нашем окружењу.
И ове године ће сваког месеца бити постављен по један проблем који се решава. Проблем ће бити постављен је у облику огледа за чију су реализацију довољни једноставни материјали који се налазе у сваком домаћинству. Последњи задатак на годишњем нивоу је израда плаката, филма или литерарног рада на задату тему. Најбољи радови ће бити коришћени у завршној манифестацији - Фестивалу науке који ће бити посвећен Међународном дану заштите животне средине (05. јун).
Сваки рад треба да буде у електронској форми (презентација, видео запис дужине
3-5 минута).
Рад треба да садржи детаљан опис огледа:
1. Питање (проблем) на који треба одговорити
2. Могућу претпоставку
3. Коришћен материјал
4. Поступак
5. Фотографију или снимак изведеног огледа
6. Анализу и закључак
Од ове године пројект се паралелно реализује у основној школи „Мирослав Антић“ и у Гимназији „Светозар Марковић“.
Радове је потребно доставити до петог у наредном месецу.
Ученици ОШ „Мирослав Антић“ радове достављају на е-mail адресу
Ученици Гимназије „Светозар Марковић“ радове достављају на е-mail адресу
Пристигли радови ће бити анализирани а сваког месеца ће се проглашавати најуспешнији у категорији одређеног разреда.
Желимо вам пуно успеха и пуно квалитетних радова!
Уживајте истражујући!
Први оглед се налази у наставку текста!
Течни загађивачи и земљиште
Материјал:
- Различите врсте земљишта: песак, иловача (глина
помешана са земљом у недостатку иловаче), земља из дворишта
- 3 цеви пресечне по дужини, а уколико немате
могучност да набавите цеви можете користити и пластичне флаше од 2 литре
пресечене на пола
- 3 посуде за скупљање течности
- фарба (боја за кречење, боја за дрво, метал...)
- детрџент за прање посуђа
- моторно уље (може и јестиво)
Процедура:
Исти поступак поновити и за остала
два узорка земљишта.
Упореди добијене резултате и
извести закључак, а затим одговорити на следећа питања:
1. Која враста испитиваног земљишта највише задржава испитивани загађивач
( упореди испитивне узорке земљишта и различите
загађиваче)?
2. Које су последице загађивања земљишта?
3. Истражи ко су највећи загађивачи у твом месту и
којим супстанцама загађују земљиште?
4. Како загађење земљишта утиче на живи свет?
5. На
који начин би се могло утицати на смањење загађање зељишта и због чега је то
важно?
Коментари
Постави коментар