Драги ученици,

ево нас на почетку још једног пројекта који ћемо реализовати и ове 2021/2022 школске године. Ученички пројекат реализујемо у настојању да свако од нас промени  своје понашање и лоше навике и на тај начин допринети очувању планете јер само чиста средина нам може пружити здрав и квалитетан живот. 

Циљ наших истраживања је да уочимо повезаност физичких појава и екологије и развијемо осећај  о потреби заштите и унапређивања животне средине. 

Предходних годинa смо се бавили квалитетом и загађењем ваздуха и воде, а овогодишња тема представља логичан наставак  истраживања. Проучаваћемо квалитет и загађеност земљишта у нашем окружењу.

И ове године ће сваког месеца бити постављен по један проблем који се решава. Проблем ће бити постављен је у облику огледа за чију су реализацију довољни једноставни материјали који се налазе у сваком домаћинству. Последњи задатак на годишњем нивоу је израда плаката, филма или литерарног рада на задату тему. Најбољи радови ће бити коришћени у завршној манифестацији - Фестивалу науке који ће бити посвећен Међународном дану заштите животне средине (05. јун).

Сваки рад треба да буде у електронској форми (презентација, видео запис дужине

3-5 минута).

Рад треба да садржи детаљан опис огледа:

1. Питање (проблем) на који треба одговорити

2. Могућу претпоставку

3. Коришћен материјал

4. Поступак

5. Фотографију или снимак изведеног огледа

6. Анализу и закључак

 

Од ове године пројект се паралелно реализује у основној школи „Мирослав Антић“ и у Гимназији „Светозар Марковић“.


Радове је потребно доставити до петог у наредном месецу.


Ученици ОШ „Мирослав Антић“ радове достављају на е-mail адресу

adrijana@festivalnauke.in.rs

Ученици Гимназије „Светозар Марковић“ радове достављају на е-mail адресу

goga@festivalnauke.in.rs

Пристигли радови ће бити анализирани а сваког месеца ће се проглашавати најуспешнији у категорији одређеног разреда.

 

Желимо вам пуно успеха и пуно квалитетних радова!

 

Уживајте истражујући!


Први оглед се налази у наставку текста!


Течни загађивачи
и земљиште

 

Материјал:

  1.   Различите врсте земљишта: песак, иловача (глина помешана са земљом у недостатку   иловаче), земља из дворишта
  2.   3 цеви пресечне по дужини, а уколико немате могучност да набавите цеви можете     користити и пластичне флаше од 2 литре пресечене на пола
  3.    3 посуде за скупљање течности
  4.    фарба (боја за кречење, боја за дрво, метал...)
  5.    детрџент за прање посуђа
  6.    моторно уље (може и јестиво)

Процедура:

Припремити 3 цеви и сваку напунити са истим узорком земље и добро је сабити. Цеви постити под малим углом око 20 степени. На крају цеви поставити посуду за прикупљање пропуштеног загађивача. Потом у сваки узорак земље сипати 2 шоље различитог загађивача ( у прву фарбу, у другу детерџент и у трећу уље). Након једног дана измерити запремину пропуштеног загађивача у сва три случаја.


Добијене резултате записати у припремљену табелу и представити графички.

Исти поступак поновити и за остала два узорка земљишта.

Упореди добијене резултате и извести закључак, а затим одговорити на следећа питања:

 

                  1.         Која враста испитиваног земљишта највише задржава испитивани загађивач 

                   ( упореди  испитивне узорке земљишта и различите загађиваче)?

                  2.          Које су последице загађивања земљишта?

                  3.          Истражи ко су највећи загађивачи у твом месту и којим супстанцама загађују земљиште?

                  4.          Како загађење земљишта утиче на живи свет?

                  5.          На који начин би се могло утицати на смањење загађање зељишта и због чега је то важно?

Коментари

Популарни постови са овог блога

Четврти задатак за гимназијалце другог и трећег разреда: Хоћу да применим оно што сам научио

Други пројектни задатак за ученике другог разреда - Драгоцене капи информација

Zadatak za treći razred gimnazije Jingle bells, jingle bells, jingle all the way