Направите киселу кишу у својој кухињи!

 Направите киселу кишу у својој кухињи!



Киселе кише  су одговорне за уништење биљног света свуда у свету, посебно у последњих 20 година. Оне настају услед загађење ваздуха када чиста кишница падне кроз загађени ваздух, кишница постаје загађена-кисела. Овај експеримент ће вам показати шта то значи и како киселе кише утичу на биљни свет.


Потребан материјал:

ü  Шест налепница које се користе као етикете

ü  Оловка или маркер

ü  Три тегле од 1 литре са поклопцем

ü  Шоља

ü  Сирће или лимунов сок

ü  Вода из чесме

ü  Три мале биљке у саксији које сте спремни да жртвујете у име науке

 

Поступак:

У прву теглу сипајте 1/4 шоље сирћета или лимуновог сока, а затим остатак тегле напуните водом из славине. Направите две налепнице на којима пише „мало кисело“. Једну налепницу залепите на теглу, а другу на једну биљку.

У другу теглу сипајте 1 шољу сирћета или лимуновог сока, а затим остатак тегле напуните водом из славине. Затим направите две налепнице на којима пише „пуно кисело“. Једну налепницу залепите на другу теглу, а другу налепницу на другу биљку.

Последњу теглу напуните водом из славине и на њу залепите налепницу на којој сте написали „вода из чесме“. Означите последњу биљку налепницом на којој је такође написано „вода из чесме“.  

Поставите биљке једну до друге, тако да добијају исту количину сунчеве светлости. Свака 2 до 4 дана наредних 10 дана заливајте биљке раствором из тегле која има налепницу која се подудара са налепницом биљке. (пример - залијте биљку „мало кисело“ теглом „мало кисело“). Фотографишите и запишите шта видите и када то видите.

 

Питања:

1.      Шта се догодило са сваком биљком појединачно?

2.      Шта се догодило са бојом лишћа биљке?

3.      Да ли су се стабљике биљака промениле? Како?

4.      Која биљка се највише променила?

5.      Да ли биљке у твојој околини показују знаке загађења киселим кишама?

6.      Истражи како настају киселе кише и која су подручја најзагађенија киселим кишама?

7.      Како можемо спречити настајање киселих киша?

 

Извор:  Кids Еcology Сorps     

Коментари

Популарни постови са овог блога

Четврти задатак за гимназијалце другог и трећег разреда: Хоћу да применим оно што сам научио

Други пројектни задатак за ученике другог разреда - Драгоцене капи информација

Zadatak za treći razred gimnazije Jingle bells, jingle bells, jingle all the way